tisdag 14 februari 2012

Att röra sig, eller inte...

Hur får ni era barn att börja idrotta?

Mina två äldsta döttrar (9 och 7) har egentligen ingen hobby. 7-åringen simmar men det är sista delen sen är det ingen simskola längre. Så nu skulle deras föräldrar gärna se att dom hittade en väg in i idrottens förtrollande värld. Vi båda har sysslat med all idrott under vår uppväxt men bollintresset har kanske inte följt med till våra barn. Idag på väg till skolan så gav jag min 9-åring ett ultimatum - jag vet egentligen inte vad som händer annars, men ändå!
När jag kommer hem från jobb så ska hon ha valt ut en idrott som vi ska testa. Hon ska fråga i klassen bland hennes kompisar vad dom gör och om hon tycker det verkar roligt så ska hon höra om hon får följa med. Mitt problem är att jag tror att när jag kommer hem så har hon antingen glömt bort det, eller så var det ingen som gjorde något roligt.
Hon är otroligt rädd för att göra en uppvisning, på gympaläger har hon tränat och tränat hela året och när man sen skulle visa upp vad man lärt sig för föräldrar så har hon suttit i ett hörn, med tårarna rinnandes över kinderna.

Vad gör man???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar