onsdag 18 januari 2012

Mitt första inlägg

Hej alla glada - jag ville egentligen bara skriva av mig lite... Vet inte ens om jag vill ha några läsare - eller jo förresten. Det vill man väl.
Som kanske rubriken avslöjar (!) så har jag då alltså fyra barn, alla flickor. Dom är födda -02, -05, -09 och -11. Man kan väl säga att just nu kretsar rätt mycket i mitt liv kring barnen. Speciellt de två minsta då.
Det blir mycket blöjbyten etc, men jag tycker nog inte att det är så jobbigt som alla mäniskor runt omkring oss vill tycka att det är. Vad vet dom?
Kan känna lite förakt för de (oftast av manligt kön) som säger, "- usch nä, det räcker med två!".
Vadå? Gillar ni inte era egna barn eller?? Dessutom kan jag säga att det var ett enormt steg att gå från 0 till 1 barn, ett väldigt stort steg att gå från 1 till 2 barn. 2 till 3 märktes knappt. 3 till 4 märktes, men inte alls i samma utsträckning som de första två stegen...

Nä, jag tänker snarare framåt - till stora familjemiddagar med alla mina döttrar och deras familjer och alla barnbarn. The more the merrier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar